“Nagy dolog a távíró, még nagyobb a drótnélküli távíró, de a legnagyobb dolog mégiscsak az, hogy két ember -dróttal vagy drót nélkül-egyáltalán szót tud érteni egymással.” Freud

A mediáció egy alternatív vitarendezési módszer. A mediáció nem csodaszer, évtizedek nemzetközi és hazai tapasztalata bizonyítja, hogy a mediáció szabályait betartva olyan megoldások körvonalazódnak, amelyek jó kompromisszumok lesznek, és amelyek a felek kapcsolatában nem (feltétlenül) jöttek volna elő.
Egy lehetőség arra, hogy a konfliktusspirál pozitív irányba induljon el, legyen egy pozitív élmény, egy precedens, ez maga a mediációs ülés. Ennek végén a felek írásos szerződést kötnek és a tapasztalatok szerint jóval nagyobb arányban tartják azt be, mint a bírósági ítéleteket.

,,A béke nem a konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége”

KERESKEDELMI, ÜZLETI, GAZDASÁGI MEDIÁCIÓ

Egy lehetőség arra, hogy a szemben álló felek képesek egymással leülni és részt vállalni egy békésebb jövő kialakításában. Rávilágít az emberek és közösségek egymás közti viszonyaira és a felismerés az első lépés a további együttműködésre.

Mutasson bárki olyan vállalatot, ahol a vezetők vagy a menedzserek közti rivalizálás sosem fordul ellenségeskedésbe! Ahol a főnök-beosztotti viszony problémamentes, és mindenki a képességeinek és teljesítményének megfelelő bánásmódban részesül. Ahol a legokosabb kerül a ranglétra tetejére, és a csapat minden tagja képes ugyanazért a célért együtt dolgozni. Kiszámolta-e valaha bárki, hogy egy adott vállalatnak ezek a konfliktusok mennyibe kerülnek? Hány csúcsvezetői munkaóra, mennyi elpazarolt energia és idegsejt megy pocsékba az ilyen konfliktusok mentén? És vajon nem az egyik legjobban megtérülő beruházás-e az, ha mediátorokkal sikerül idejében megakadályozni, vagy feloldani az ilyen értelmetlen vitákat? Biztos, hogy az egymásnak feszülést csak úgy lehet megoldani, ha az egyik vagy mindkét felet a főnök kirúgja? Mi van, ha mindkét fél fontos a vállalatnak?
KIM Igazságügyi főosztályán J/000542 nyilvántartva.